Sociala media

Hamboringens tidning föreningsaktuellt var länge föreningens primära informationskanal. När internet växte och tidningen kom ut i allt mindre upplagor så blev hemsidan den primära informationskanalen.

Sociala media såsom Facebook, Twitter mm kan användas som komplement. Styrelsen och ordförande är ytterst ansvariga för information från Hamboringen och därför måste varje ny informationskanal alltid godkännas av styrelsen. Facebook, Twitter, Instagram eller bloggar är forum som kan användas till diskussioner om danser, samåkning till evenemang eller samordning inom gruppen inför uppvisningar.

Om man vill ge information till sina medlemmar eller andra klubbar så görs det primärt på vår hemsida, där finns möjlighet att dela till sociala media via Facebook.

Facebook

Det finns tre sätt att använda Facebook – Profil, Grupp och Sida.

Profil

Alla användare på facebook har en profil. Varje person ansvarar för sin egen profil och den är personlig.

Grupp

Grupper används vanligtvis som ett diskussionsforum mellan medlemmar. Man ansöker om medlemskap i en grupp för att kunna delta i diskussionen. En grupp kan vara sluten eller offentlig. I en sluten grupp kan endast medlemmar se innehållet. Inlägg i gruppen kommer upp på ditt egna flöde blandat med inlägg från profiler. Medlemmar kan dela evenemang till gruppen även om evenemanget inte tillhör denna gruppen.

Hamboringens har idag tvĂĄ grupper, Hamboringen och Anchorfeet Linedancers.

Sida

Sidor används för myndigheter, företag, varumärke eller föreningar. En sida är alltid offentlig, om du väljer att gilla eller följa sĂĄ visas händelser frĂĄn sidan i ditt egna flöde. PĂĄ en sida finns inga medlemmar, alla som gillar eller följer är följare. En sida är idag gratis sĂĄ länge man inte marknadsför sidan, detta kan göras av administratören genom att skapa en annons. Annonser markeras med Sponsrad i ditt flöde.

YouTube

YouTube Ă¤r en webbplats med videoklipp som laddas upp av dess användare, med tillhörande diskussioner och sociala medier-funktioner.

Hamboringen har idag ingen kanal för material på YouTube, inlägg kan göras av alla användare och inläggen är då personliga.

Vi är idag inte aktiva på andra sociala medier såsom Bloggar, LinkedIn, Instagram, Twitter, Flickr, TikTok, WhatsApp eller Snapchat.